Kérdés:
Az elektromos mérnökök mikrokontrollereket használnak?
IronApe
2014-08-04 19:51:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mindig is szerettem programozni, és nemrégiben érdekelt az elektronika és a mikrovezérlők programozása. Nagyon szórakoztató, de kíváncsi vagyok, tanulok-e valami hasznosat, amiben idősebb koromban elhelyezkedhetek. Kíváncsi vagyok, használnak-e villamosmérnökök mikrokontrollereket.

Tudom, hogy azok a munkák, ahol áramot kell adni a ház különböző részeihez, valószínűleg nem, de talán egy ilyen munka:

Az Ön felelőssége:

  • Tervezzen és fejlesszen új defibrillátor termékeket. Elsődleges szempont az új terméktervezés és a jelenlegi terméktámogatás lesz az analóg és digitális tervezés területén.
  • Analóg áramkörök modellezése különféle szimulációs eszközökkel, például a PSPICE és a MATLAB segítségével.
  • Prototípusok készítése és a terv megvalósíthatóságának, funkcionalitásának és teljesítményének bizonyítása.
  • Dokumentálja a tervezés minden szakaszát, beleértve a követelményeket, specifikációkat, terveket, felülvizsgálatokat, vizsgálati eljárásokat és tesztjelentéseket.
  • Támogassa a meglévő termékeket. Vizsgálja meg és határozza meg a gyártásban és a területen talált termékproblémák kiváltó okát. Hibaelhárítás a rendszerekben, a nyomtatott áramköri lapokban, a kábelekben és a firmware-ben. Tesztfelszereléssel elemezheti és megoldhatja a problémákat.
  • A kulcsfontosságú szállítók meghatározása, értékelése és ajánlása az elektromos műszaki képességek, a tapasztalat, az előzmények és a tanúsítások alapján.
  • A projektfejlesztés során folyamatos kommunikáció elősegítése és fenntartása a legfontosabb szállítókkal és a belső érdekeltekkel / li>
  • Képviselje az EE fejlesztői csoportot, mint technikai csoport vezetője a projektekben. Ez magában foglalja a technikai megoldások biztosítását, valamint a projekt ütemezését és a projekt nyomon követését.
  • Dokumentálja a gyártás tervét (pl. Rajzok, vázlatok, kísérletek, változtatások, vizsgálati eredmények, adatok, NYÁK elrendezés stb.).
  • Keresztfunkcionális csapatokkal dolgozhat, amelyek a következőket foglalják magukba: Mechanikai szakmunkás, Szoftvergyártás, Klinikai alkalmazások, Tanulási termékek, Marketing, Támogatásmérnöki, Minőségi & szabályozó és Ellátási lánc A csapatok tapasztaltak, de viszonylag kicsiek, és a tagok sok fejlesztési szerepet töltenek be.

Használnák az ezt használó emberek mikrokontrollereket vagy valami hasonlót?

Igen, mi (ők) megtesszük.És nem, Arduino * nem * mikrokontroller ... Legalább egy EE számára.
@VladimirCravero - bár az arduino nem mikrovezérlő, ez egy mikrovezérlő fejlesztő tábla, * a kínált könyvtárakkal és az IDE-vel vagy anélkül *.
@Vladimir igen, nem használná az Arduino kártyát a gyártásban, de az Arduino továbbra is rendelkezik mikrovezérlővel.Ha jól tudom, az EE-k nem használják, de technikailag mégis rendelkezik MCU-val.
Igen, mindkettőtöknek igaza van, csak nekem egyáltalán nem tetszik.
Az Arduino név azt jelzi, hogy a mikrovezérlő rendelkezik valamilyen bootloaderrel, amely lehetővé teszi a programozást a számítógépről.Nem a könyvtárak vagy az IDE teszi Arduino-t, a rendszerindítót.A megfelelő atmel mikrovezérlővel az Arduino jól támogatott mikrokontroller platformká válik
@Vladimir Cravero.Míg az Arduino nem mikrovezérlő.Ismerem azokat az EE-ket, akik Arduino fejlesztõlapokat vagy olcsó PIC-alaplapokat használnak "kitörõ" táblákként a mikrovezérlõk számára.A Nano különösen gyors, olcsó és egyszerű módszereket kínál bizonyos munkák elvégzésére, például egy tesztrendszer kiépítésére annak biztosítására, hogy egy „valódi” termék vagy alkatrész működjön.
Másodszor közlöm gbulmer kommentjét.Szakmai minőségben használtam egy arduino-t.Készítettem velük tesztberendezéseket a hosszú távú / égési folyamatok felügyelete érdekében.Profi megjelenésű alumínium tokokba helyeztem őket, és elküldtem az ügyfelek webhelyeire.Nem volumenű gyártást végeztem velük, de amikor szükségem volt valamire az alkalmazásomhoz, és gyorsan szükségem volt egy Arduino Mega-ra.Úgy működött, mint egy bajnok.Nem kellett PCB-t forgatnom, hogy teljesítsem a céljaimat.Ráadásul alacsony mennyiségnél olcsóbb egy előregyártott táblát használni, ahelyett, hogy a saját uC lapját forgatná.
Ezenkívül - nézze meg a ló erejét, amelyet kap a beagle csont gumikötegével.Készítettem egyedi MSP430 és PIC lapokat, amelyek töredékét teszik ki annak, amit ezek a dolgok megduplázhatnak, mert alacsony volt a hozam.Javasoltam, hogy azóta COTS táblákra menjek ezekben az alkalmazásokban, és még mindig megpróbálom megvívni ezt a csatát.
@Funkyguy - sok mikrovezérlő és a hozzá tartozó táblák tartalmazzák boot betöltőket.Azt hiszem, hogy az egész környezet, de * különösen * a könyvtárak, ez tesz valamit Arduinóvá.Remek eszköz lehet, de nem nevezném ezt egy EE önéletrajzának.
@ScottSeidman Egyetértek.Jelenleg csak az önéletrajzon tartom, mint "Gyors prototípus készítés a Raspberry Pi, Arduino és LPCxpresso alkalmazással" kijelentésként, de ez nem olyan, mint a tie breaker készség.
* Általános megfigyelés, itt nem mutogatni ... * Csak én, vagy bárki más veszi észre, hogy ha az EE-k minden idejüket azzal panaszkodták, hogy az Arduino szoftvert (könyvtárak, IDE stb.) Valójában mennyire rosszul fejlesztették, akkor miVan egy ipari osztályú könyvtárunk, amely sok MCU-n működik, és hatékonyabb és könnyebb, mint egyes funkciókhoz saját kódot írni?Természetesen van néhány dolog, ami furcsa ("logikai" és "logikai"), de úgy gondolom, hogy ezek közül néhányat el lehet távolítani egy származékból ...
@AnnonomusPenguin, `typedef boolean bool` kész!Csak typedef a gépük.De komolyan, én is egyetértek.Az Arduino kiváló eszköz lehet a nagyon gyors prototípus készítéshez, de bizonyos területeken javítható.Egyrészt használtam, miközben saját könyvtárakat fejlesztettem az AVR vezérlők számára annak biztosítására, hogy az általam használt alkatrészek valóban működjenek, mielőtt túl sok időt töltenék a hibás alkatrészekkel.A szoftver bevezetésével kapcsolatos vélemény ellenére bizonyítottan működik (kivéve).
@AnnonomusPenguin - Azt hiszem, hiányzik.Tapasztalt mikrokontroller programozók nem panaszkodnak az Arduino szoftverre, mert tudják, hogyan kell programozni az alaplapot anélkül, hogy ezt a szoftvert használnák.Nincs szükség jobb eszközökre, mert a nagyon jól működő finom szerszámok már ott vannak, és lehetővé teszik a készülék nagyon finom irányításával történő programozást.Ennek tetejébe ezek az eszközök semmiképpen sem nehezebben használhatók, mint az Arduino könyvtárak !!Nos, még jobban tetézzük, hogy sokkal hatékonyabb vezérlő fejlesztőkártyák állnak rendelkezésre sokkal kevesebb pénzért!
@ScottSeidman Nagyon sok embert hallottam panaszkodni az Arduino platformra és arra, hogy milyen szörnyű ez ...Azt azonban nem mondhatod, hogy a `digitalWrite ()` -t nem könnyebb megtanulni és megjegyezni, mint közvetlenül a regiszterbe írni.Persze, ha * pontos * pontosságra van szüksége, akkor át kell ugrania néhány nagyobb méretű Arduino könyvtárban (ne feledje, több funkcióval).Ha azonban egy egyszerű játékot fogok csinálni, amely egy gomb lenyomásakor változtatja a motor fordulatszámát, akkor nem hiszem, hogy szükség lenne a chip teljes "ellenőrzésére".
A kérdés a pályaorientációval kapcsolatos, nem az EE tervezésével.A kérdés szintén véleményalapú.Ez a hozzászólásokban folytatott beszélgetés nagyrészt véleményalapú.Szemmel tartom ezt a szálat.
Azt gondolnám, hogy a fő ok, amiért ez az állásajánlat nem igényli a mikrovezérlőket, az az oka, hogy orvosi, életmentő készülékekre vonatkozik - a legtöbb mikrovezérlő odakinn egyszerűen nincs besorolva erre a használati esetre.
Rengeteg mikrovezérlő rengeteg orvosi eszközben.Ez a bizonyos pozíció magában foglalhatja a komoly beágyazott emberekkel való együttműködést az egyik ilyen "cross platform" csapatban.
Az @fluffy: mikrovezérlők, még az olcsóak is, gyakran megbízhatóbbak, mint az egyedi tervezésű alternatívák.A mikrokontrollerek széles körben elterjedtek az orvosi alkalmazásokban.
Zavarban vagyok (és akkor mi van? :-)) -> Miért érdemes megvitatni az Arduino-t?Nem látok róluk említést sem a kérdésben, sem annak korábbi / kezdeti változatában, sem az OP-nak tulajdonított megjegyzésben.|Úgy tűnik, mintha Vlagyimir ingyen vitte volna be, és onnan szállt volna fel.Nem?
@RussellMcMahon Igen, ez érintőként folyt.De ez nagyon gyakori a következő kérdésekkel: mikrokontrollerekről, puha / általános / véleményalapúak.
Tíz válaszokat:
Enemy Of the State Machine
2014-08-04 19:56:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kérdés: Az elektrotechnikusok használnak mikrokontrollereket?

Igen. Teljesen. Az egyszerű játékoktól a bonyolult gyártási folyamatokig és robotokig. Nem egy készség fog fájni, ha tudod. Tudjon meg minél többet róluk.

mint minden elektrotechnikánál, ez is függ az Ön specifikációitól.
ki tudja, talán közben létrehozza saját munkahelyét.Néhány exoskeleton és más dolog kezdi használni az Arduino-t a PIC-ek felett.Továbbá élesíti az egyéb képességeket, mint például a robotika, valamint az áramkörök és az alapvető matematikai készségek számukra.
Egyetértett @JeffWurz.De az eszközkészletben, amikor eljön az ideje, soha nem rossz.Sokan használnak uC-t, amikor egy op erősítő még jobban működne!Tehát a tervezési szakaszban 100% -ban igazad van.Sokan vannak, akik "túlmérnök" áramköröket.Bob Pease azt mondta: "A kedvenc programozási nyelvem a forrasztás!"
Az @EnemyOftheStateMachine Forrasztóanyag mindenképpen hasznos lehet, de magam számára professzionális környezetben mindig inkább egy olyan megoldást preferálok, amely a polcon kívüli alkatrészekre épül.Általában számomra ez egy PLC, inkább egy uC, de ritkán az uC különösen alkalmas a feladatra.Az elsődleges előny a könnyű cseréje - ami nyilvánvalóvá válik, amikor az egyfajta forrasztási megoldás meghal, és kénytelen vagy egy napot eltölteni tábla szintű diagnosztikával, vagy két napot egy új építésével.Ha egy uC vagy PLC meghal, cserélje ki, programozza át, és azonnal folytassa a pénzt.
Spehro Pefhany
2014-08-04 20:07:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Lehet, hogy ez a feladat nem, de a termék valószínűleg tartalmaz egy mikrovezérlőt, és valószínűleg egy erősebb beágyazott rendszer vezérli.

Vegye figyelembe, hogy megemlíti a „firmware” hibaelhárítását (de nem írja meg).

Az is lehetséges, hogy ezt a munkaköri leírást valaki írta (például HR-es személy), aki nem igazán érti a mérnöki folyamatot.

Nagyobb vállalatoknál az emberek hajlamosak a szakosodásra, és lehet, hogy egy analóg személy készíti el a nagyfeszültségű tervezést és vezérlést, és egy firmware-s személy, aki az alacsony szintű vezérlő firmware-t végzi, és talán egy egész más csapat fejleszt GUI és érintőképernyős vezérlő. Egy olyan szabályozott biztonság szempontjából kritikus eszközön, mint például a defibrillátor, valószínűleg van egy rendszermérnöke, aki meghatározza a teljesítendő specifikációkat és a felelősségi területek közötti interfészeket.

placeholder
2014-08-04 20:06:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Lassabb sebesség, alacsony költség, kisebb csomagok, nagyobb megbízhatóság (a kevesebb kapcsolat miatt) és könnyebben karbantartható megoldások a mikrovezérlő gyakran a goto megoldás. Még akkor is, ha átnézi ezt a weboldalt, sok kérdést fog látni, amikor valaki túl bonyolult, egyesek automatikusan felteszik a poszterre a kérdést: "Miért nem használ mikrovezérlőt?"

Adam Davis
2014-08-04 20:29:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Az EE meghatározása kissé rugalmas. Ha rendelkezik EE diplomával egy nagyobb egyetemen, akkor lehet, hogy nincs tapasztalata a programozással és a mikrovezérlőkkel kapcsolatban. Számos EE program nem igényel programozási tanfolyamokat. Ez az oka annak, hogy sok mérnök azért választja a Számítástechnika helyett az EE-t, mert a hardvertervezés és a szoftvertervezés között húzódik.

A mikrovezérlők alacsonyabb költségeket és rövidebb tervezési ciklusokat tehetnek lehetővé ugyanazért a funkcióért sokak számára. tervez. Van néhány dolog, amit meg kell tenni az analóg világban, és néhányat a digitálisban is, de általában a mikrovezérlőkről nem az a döntés, hogy meg lehet-e csinálni, hanem arról, hogy lehet-e jobban, olcsóbban , gyorsabb, vagy több funkciót és teljesítményt kínál, mint egy mikrovezérlő nélküli tervezés.

Az a EE, aki nem ismeri és nem használja a mikrovezérlőket, korlátozza magát, de ha nagy mélységgel rendelkezik az analóg világban , vagy inkább olyan nagy csapatokban dolgozzon, ahol a mikro dolgokat mások is el tudják végezni, nagyon jól fognak járni ott, ahol szakértelemre és összpontosításra van szükség.

Az oklevelem azt írja: "Villamosmérnöki diplomák", majd a következő sorban: "Számítógépes opció".
tcrosley
2014-08-04 23:02:36 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Sok EE használja a mikrovezérlőket, de sok olyan van, amelyek nem, például az analóg tervezésre, az RF tervezésre, az energetikára stb. specializálódott.

De azt gondolnám, hogy a legtöbb EE, amely digitális A dizájn manapság a mikrovezérlőket is beépíti terveikbe, csak azért, mert a legtöbb esetben rengeteg hardvert takarít meg, és rugalmasabbá teszi a dizájnt. (Az alkatrészek minimalizálásának és a kialakítás könnyebben változtatható megtartásának másik módja az FPGA-k használata, amelyhez más típusú VHDL programozásra van szükség.) Amint az alább látható lesz, attól függ, hogy sokat vesznek-e részt ezeknek a mirocontrollerek programozásában, vagy sem. a vállalat és a szervezet méretének megfelelően.

Ideális esetben egy EE, aki alapképzést szerzett EE-ben, legalább néhány programozási tanfolyamot is elvégzett. Valószínűleg ezek közül egy vagy több tartalmazta a C-t, amelyet a mikrokontrollerek beágyazott programozásának többségéhez használnak. Ha nem, akkor viszonylag könnyű magához venni a C-t, bár ha még soha nem végzett programozást, akkor akadnak akadályok, amelyeken túl lehet jutni.

Mindazonáltal az IMO-nak az EE-nek sokkal könnyebb megtanulnia programozni, mint egy programozónak megtanulni a hardverrel való munkát. Ez utóbbi esetben nem gondolnám, hogy a legtöbb CS szakos hallgató képes lenne digitális formában vagy analóg design t sajátosan megtanulni bármilyen formális tanfolyam nélkül, de képesnek kell lennie arra, hogy megtanuljon sémákat olvasni, használni multiméter és oszcilloszkóp, esetleg logikai elemző.

Amint azt mások is említették, ha valaki tudja, hogy érdekli őket a beágyazott programozás és tervezés, a CE végzettség jó választás lehet. Kétlem, hogy annyi alapvető EE elméletet fog kapni, amennyit csak egy EE szakot kapna, például kevesebb lenne az analóg tervezés. Amikor megszereztem a BSEE-t, a CE fokozatok még nem léteztek, így folytattam az éjszakai MSCS diplomát, miközben az első munkahelyemet dolgoztam (és hagytam, hogy a cég fizesse a tandíjaimat és a könyveimet).

Meglepő, hogy a beágyazott eszközökkel való munka elég sok analóg áramkört igényel, annak érdekében, hogy kapcsolatba lépjen a külvilággal. Az egyik bekapcsolódik az áramellátás tervezésébe. Az egyik termék, amellyel részt vettem, 9 különböző feszültségű sínnel rendelkezett (-6,1, 1,8, 2,5, 3,3, 3,6, 4,1, 5,0, 9,6 és 12), közülük több LCD-kijelzőhöz.

Mint ami a hipotetikus munkaköri leírását illeti, kisebb cégeknél, mint például egy induló vállalkozás, mivel a magányos mérnök, ezeket a szerepeket egyetlen projektben végeztem el - írta a specifikáció, megtervezte az áramkört, digitális és analóg módon egyaránt, létrehozott egy BOM-ot ( anyagjegyzék), alkatrészeket rendelt a Digi-Key-től és Mouser-től, lefektette a nyomtatott áramköri lapot az Eagle-lel, megrendelte a NYÁK-kat, hibakereste a hardvert, amikor visszatért a gyülekezőházból, firmware-t írt C-be a tábla további teszteléséhez, majd írt a gyártási firmware C-ben. Megírtam a szükséges dokumentációt az FDA-hoz (ez egy orvosi eszköz volt), és támogatást nyújtottam a terephez. Tehát ebben az esetben nagyon hasznos volt számomra a háttér mind az EE-ben, mind a CS-ben.

De sok vállalatban ezeket a szerepeket több mérnök is feloszthatja - valószínűleg a hardvertervezés elvégezheti egy vagy több mérnök, a NYÁK elrendezést egy másik, a programozást és tesztelést pedig egy harmadik csoport. Ez utóbbi esetben, amint azt a fentiekben említettük, a programozónak, hogy kipróbálhassa firmware-jét, alapvető alapokra van szüksége az elektronikában. De a hardvertervező azon kívül, hogy tudnia kell, hogyan kell beépíteni a mikrovezérlőt a tervezésbe (ami nem jelentéktelen feladat - a legtöbb mikrovezérlő adatlapja több száz oldalas), egyáltalán nem vehet részt a firmware-ben. A tervezés kezdetén azonban valószínűleg a hardvertervező (k) és a firmware-programozó (k) sok időt töltenének együtt kompromisszumokkal, amelyek minimalizálják a szükséges hardvert, ugyanakkor megkönnyítik a tervezést a programozók kezelni.

Mivel egy szoftveres srác az ipari automatizálásban dolgozik, egy dologra azt tapasztaltam, hogy az EE-kkel, akik valamilyen szinten értenek a szoftverekhez, sokkal könnyebb kommunikálni, mint azokkal, akik tisztán az áramkörök területén működnek.Hasonlóképpen, igyekszem eleget tanulni az alapvető elektromos rendszerekről, hogy legalább diagnosztizáljam az egyszerű vezetékezési problémákat anélkül, hogy fel kellene hívnom az EE-t.A mérnöki munka gyakran interdiszciplináris erőfeszítés, ezért nagy értéket képvisel az, ha elegendő műszaki átfedés van ahhoz, hogy hatékonyan megvitassák és együttműködjenek, amikor eljön az integráció ideje.
Funkyguy
2014-08-04 20:08:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Igen!

A mikrokontrollerek programozása és azokkal való interakció az egyik villamosmérnök fő feladata lehet.

A mikrovezérlők kissé középutat jelentenek a mérnökök és a programozók számára. A megfelelő firmware létrehozásához nemcsak a programozás jó ismereteire van szükség, hanem az elektronika működési ismereteire is, amelyek a mikrovezérlőben kölcsönhatásba lépnek a programmal.

Úgy tűnik, hogy az Ön által közzétett munkaköri leírás nem erről szól. tervezés, konkrétan. Inkább úgy hangzik, mintha tesztelési és hibaelhárítási helyzetbe hoznák. Ez még mindig egy olyan feladat, amelyet egy villamosmérnök végezne.

Rengeteg olyan EE is van, akik soha nem foglalkoznak mikrokontrollerrel.Ez a karrier útjától, a munkájától, az iparától stb.
Igaz, bár ez egyre ritkábbnak tűnik.Bár nem vagyok a legnagyobb rajongója az Arduino-nak, sok EE, akik már jó ideje a mezőnyben vannak, felveszik, mivel használata nagyon egyszerű.
Körülbelül 5 éve dolgozom EE-ként, és bár 3 különböző munkahelyen láttam mikrovezérlőket, soha nem tartoztak a fő feladataim közé, sőt közel sem tartoztam.Vannak olyan barátaim is, akik energetikaként dolgoznak, és soha nem érintenek meg egy NYÁK-t, nemhogy mikrót.Csak arra akartam rámutatni, hogy a második mondatod nagyon félrevezető volt, és egyesek számára ez a fő felelősség, de nem minden.
@ACD Látom értelmét.Igaz, áramellátás-tervezőként soha nem nyúlok a mikrovezérlőkhöz, csak szabadidőmben.A bejegyzést úgy szerkesztettem, hogy "lehet", nem csak egyenesen
gbulmer
2014-08-04 21:14:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Igen az EE-k mikrokontrollereket használnak.

Az emberi faj évente több mint 20 000 000 000 termel [1], ami körülbelül 40-szer több, mint a mikroprocesszoroké. Valaki tervez, tesztel, hibakeresést és továbbfejlesztett rendszereket és termékeket használja ezeket az MCU-kat; sokan használják csapatok, köztük EE-k által tervezett termékekben.

AFAICT egy Egyesült Királyságban az a tendencia, hogy az EE-k beágyazott szoftverfejlesztőkké válnak, vagy képzést kapnak a beágyazott szoftverfejlesztők számára is. Tehát amúgy is megelőzheti ezt az EE trendet. Érdemes fontolóra vennie a beágyazott fejlesztés szakát, ha főiskolára, vagy „Beágyazott szoftverfejlesztőket” toborzó munkahelyekre tekint, hogy jobban megértse, milyen készségek hasznosak.

Legalább egy nagy, híres, Az egyesült királyságbeli vállalat azt mondta, hogy a termékfejlesztés életciklusát javítaná az, ha több, még jobb beágyazott szoftverfejlesztővel rendelkeznének. Gyanítom, hogy ez sok más vállalatra igaz a világon.

[1] Az IIRC ezek 2011-es adatok voltak. Megpróbálom megtalálni az eredeti forrás referenciámat. Nagyon nehéz volt naprakész számokat beszerezni, és ez volt a legfrissebb, amit találtam. Úgy gondolom, hogy ez az egyik piaci elemző által végzett ipari felmérés értéke volt. Ebben az esetben hozzávetőleges lehetett, lehet, hogy az úgy származott, hogy mondjuk a 10 legnagyobb gyártót vettük fel, olvassuk el és értelmezzük az éves beszámolóikat, és méretezzük az ágazati bevételek általános becsléseit.

Alternatív megoldásként az is származhat, hogy több ágazatban szállított termékeket nézünk meg és extrapolálunk. Például, AFAIK, minden mobiltelefon tartalmaz legalább egy MCU-t, a digitális fényképezőgépeknek van egy, a zenelejátszóknak van egy, a tévéknek van, a kézi segítő játékoknak van, a vezeték nélküli routereknek van, az autóknak átlagosan 17 (IIRC) stb. ha van adat a nagy ágazatok termékmennyiségéről, akkor ezt „háromszögelhetjük”.

Úgy gondolom, hogy az ST 1B ARM MCU-kat vagy 2B MCU-kat követelt, és ezek nem a legnagyobbak, és sok nagy játékos van, ezért úgy gondolom, hogy az érték valószínűleg reális. Úgy gondolom, hogy úgy tűnik, hogy egyes gyártók sajtóközleményei 1B alkatrészt meghaladnak évente, ezért úgy gondolom, hogy ez hihető.

Van forrása ehhez a számhoz?20 000 000 000?
@Funkyguy - Volt egy forrásom, ezért kérem, hadd nézzek körül.Megjegyzésemet áthelyeztem a válaszomra, hogy frissíthessem, ha megtalálom a hivatkozást.
A forrásod is érdekel.A legfrissebb [mikrokontroller kötetszámok] (http://en.wikipedia.org/wiki/Microcontroller#Volumes) 2006-os forrásokból származnak.
Látom, hogy egy 2011-es Microchip sajtóközlemény szerint "[A Microchip Technology 10 milliárd PIC mikrovezérlőt szállít] (http://ww1.microchip.com/downloads/en/Market_Communication/October%202011%20Microsolutions.pdf) ... A mikrochip ezt a 10-et elhoztamilliárdos mikrovezérlő ... körülbelül tíz hónappal a kilencmilliárdod leadása után. "Tehát ez több mint 1 B alkatrész / év 2011-ben. Tehát 20 B 2011-ben az összes gyártó esetében elfogadható.
JRobert
2014-08-06 03:50:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Igen, és Igen! Elvégeztem a feladása által leírt munkát (szinte biztosan nem ugyanazon ügyfél számára) és sok hasonlót. Jobb, ha elhiszed, hogy a defib mikrokomputerrel rendelkezik (pedánsok: Teljesen tisztában vagyok a különbséggel; egyszerűen nem tulajdonítok neki nagy jelentőséget ebben az összefüggésben).

SWE vagyok, láb EE-ben; ugyanannyian vannak EE-k, akiknek egy lábuk van SWE-ben. Üljön bárhol azon a spektrumon, amely megfelel Önnek. Bármely, kalapácsnál okosabb termék (és talán ezek egy része is!) Tartalmaz programozható vezérlőt. Ez lehet egy MCU, egy mikrokomputer vagy egy teljes asztali alaplap, attól függően, hogy mit / mennyit kell tennie. Egyes laboratóriumi eszközöknek, például a sok adatot kezelő és csökkentő és HPLC-knek egy komplex GUI-t kell bemutatniuk a felhasználó számára (amelyek mindegyike nagyon számításigényes lehet) ez utóbbi kategóriába tartoznának. A hordozható defibrillátor, amelyet egy amublance személyzet vagy sürgősségi osztály használ, valahol a közepén esik. Egy ünnepi fénysorozatnak lehet a legolcsóbb és legkisebb MCU-ja, ha van ilyen.

A programozási képességei nem fognak pazarolni, ha így akarják tölteni karrierjüket. Ne feledje azonban, hogy bár egy teljes EE, SWE és bármilyen xxxE készség nagyon hasznos lesz, szinte biztosan szakosodik - vagy bekerül: --( - ezek egyike elsődleges.

Mérnöki menedzser diplomát szereztem (mert ez volt a legközelebb álló (SWE: nem közel!) alkalmas SWE-hez, amely akkor rendelkezésemre állt), jól tudva, hogy sziklákat szívok az emberek irányításában, utáltam volna és sikoltozva rohanjon minden próbálkozástól, hogy menedzser székbe üljön. De! (és mindig van „de”, nem?) Az EM BS-je legalább egy 101 szintű fizika, mechanika, kémia, matematika tanfolyamokkal (természetesen sokkal több, mint 101), programozással (egy ezek közül néhányat oktattam vagy tanítottam, vagy csak egyenesen elcsesztem), elektronika, analóg számítástechnika stb. Jól kiszolgáltak volna néhány élettudományi kurzust is, ha felajánlották volna őket, bár nem vagyok biztos benne, hogy én vagy az egyetem akkor tudtam.

De a lényeg: végül az a lényeg, hogy a széles spektrumú oktatás sok helyre eljuthat, ha egy magasan képzett szakember nem (és igen, fordítva). A 101-es szintem olyan helyzetbe hozhatott, hogy megismerjem, amit nem tudtam, de szükségem volt, és hasznos kérdéseket tettem fel azoknak a zseniális szakembereknek, akiknek munkáját én és munkatársaim beépítettük az egyre okosabb, és néha korábban elképzelhetetlen termékekbe. .

musefian
2014-08-04 21:31:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Általában a mikrovezérlő megtanulása nem elegendő, és egy mikrovezérlő nem alkalmas minden alkalmazásra (ipari, didaktikai stb.). A mikrovezérlő elsajátításához lehet, hogy sok időre van szükség, és talán a mikrovezérlő néhány év múlva nem jön létre. egy készség, és nem ez a legfontosabb az EE-ben. de ez a képesség minden elektronikus mérnök számára szükséges.

EEd
2014-08-05 00:28:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Igen, a beágyazott rendszer (hardver, áramkör és szoftver annak meghajtására) alapfelszereltség a műszaki iskolák és az egyetemek oktatásán.

Példa: UTAustinX: UT.6.01x beágyazott rendszerek - Tanfolyam információk



Ezt a kérdést és választ automatikusan lefordították angol nyelvről.Az eredeti tartalom elérhető a stackexchange oldalon, amelyet köszönünk az cc by-sa 3.0 licencért, amely alatt terjesztik.
Loading...